fredag 1 augusti 2008

är Trött på skiten


Var in till sjukhuset igår kväll,
kunde inte svälja alls.
Jag fick Pensellin, 
har blivit bättre i halsen 
Men är allergisk mot medicinen, 
min vårdcentral tar inte emot, 
utan måste tillbaka till sjukhuset 
som skrev ut medicinen. 

Dom skulle behöva lägga in mig, 
eftersom jag varken kan äta eller dricka
och magen gör uppror, åt två håll. 
men jag kan inte läggas in eftersom jag 
inte har någon som kan ta hand om Elvis.

Det är sådana här dagar man är så trött på allt, 
man vill bara ge upp, flytta tillbaka dit familjen är, 
kanske kan någon av dom hjälpa till? 
Fast idag svarar de ju inte ens i telefon. 
Så jag kanske har det bäst här nere i ensamheten i alla fall? 

Nu ska jag hursom ta mina 39,5 graders feber, min onda kropp 
och min upprors mage och gå ut med Elvis. 
Därefter ska jag tillbaka till sjukhuset.
Frågan är vad dom kan göra, när jag inte kan läggas in? 




1 kommentar:

Anonym sa...

har du ingen kompis el ex som kan ta hand om hunden?