måndag 4 augusti 2008

Det ösregnar


Det verkligen öser ner ute, 
så det blev ingen hundträff imorse heller. 
Jag försökte släpa ut Elvis, 
satte på han regnoverallen och allt. 
När vi kom utanför porten så vägrar han att gå,
jag drar han lite, han totalt vägrar, 
bara till att gå in igen. 
Men ska det regna så här hela dagen 
så måste han gå ut, 
han ska inte tro att han får kissa inne 
bara för att det regnar ute, 
och det inte passar att gå ut då. 

Dagens ris går till Neurologen i Malmö. 
Först får jag sitta i telefonkö i 18 minuter 
för att sedan inte få ut några mediciner 
eftersom min ordinarie läkare är sjukskriven,
och ingen läkare vill skriva ut, som inte träffat mig, 
och de har inte tid att träffa mig. 
Vad som händer utan bromsmediciner 
och värktabletter, det vill varken ni eller jag själv veta. 


Inga kommentarer: