torsdag 21 augusti 2008

Vilken OS rysare

Har följt den individuella hoppfinalen idag (hästhoppning)
Rolf-Göran Bengtsson tog ledningen och låg 1:a tills Kanadensaren kom och även han 0:ade. Sverige och våran älskade Roffe har i alla fall medaljen klar, minst Silver kommer det att bli. Nu väntar jag med spänning på att omhoppningen ska börja. Det är så spännande så jag håller på och kissa på mig. Världens bästa Roffe, ska han ta Sveriges första individuella OS guld, både någonsin i hästhoppning och den första (och enda) för Sverige på detta OS?

Jag måste säga att jag blev riktigt nervös när Roffe kom in på banan i andra omgången, han är perfektionist och ett hinder var fel, sådant fördröjnings moment kan störa koncentrationen något enormt både hästens och Ryttarens. men så gick han in och 0:ade, helt otroligt, han är så duktig och jag är så imponerad och ser nu vilken världsryttare som jag tränat för.

Nu håller vi tummarna i omhoppningen, hejja Roffe!

Inga kommentarer: