måndag 11 augusti 2008

Lång dag

 I skrivande stund sitter jag "hemma" i Sala och halvsover. 
Jag är jätte trött efter mardröms resan upp. 

Efter att jag bloggat sist så blev allt värre, 
inte mot Elvis utan mot de andra hundägarna och deras hundar. 

"ursäkta kan du vända din hund, den andas äckligt på mig"

"ursäkta kan du flytta din hund, jag får hundlukt på skorna"

Samtliga ägare anmälde denna resenären till SJ, både muntligt och skriftligt. 
Varför? För att betalar man så mycket pengar som vi gör och sitter i Djurcupèn,
då vill man ha en trevlig resa och det är INTE VI som ska behöva ursäkta oss för att vi har hund i hundcupèn, det är inte hundägarna som ska behöva visa hänsyn och byta platser, när det bara finns 14 platser på tåget där man får ha hund, tycker man inte om hund så kan man sätta sig vart som helst utom i hundcupén... 

Nåja jag skulle byta tåg i Norrköping och hade bokat hjälp av SJ personal på båda tågen, det stod på mina biljetter att jag skulle ha hjälp, hade till och med betalat extra för detta... Denna hjälpen fick jag naturligtvis inte...

..och vad har hänt med medmänskligheten? Ingen resenär hjälpte till trots att de såg att jag hade stora svårigheter att få på och av rullator, packning och Elvis... 

På Norrköpingståget blev jag så frustrerad så jag började grina och faktiskt skrek "jag kan inte röra mig fortare då jag har packning, hund och rullator och folk som inte hjälper till" 
, först då fick jag hjälp av en nonchalant man och en familj gav mig sittplats. Denna familjen gjorde de 2, 5 sista timmarna jätte bra, väldigt trevliga människor... 

Nu är det dags att inta sängen.. jag har en lång dag framför mig i morgon, 
först rensa ut mina saker jag har i mammas hus, och det är ju inte lite saker jag har här, 
sedan är det kusinträff och hundlek....

Inga kommentarer: