onsdag 6 augusti 2008

Be happy don´t Worry ...


"Be happy don´t Worry" ska man tydligen lyda. 
Men just nu känns allt så konstigt. 
Det är skrämmande. 

Hur kan man må så bra och så dåligt på samma gång? 
Är det det dåliga samvetet som spökar? 
Men varför dåligt samvete? 
Jag har inga skyldigheter mot någon,
jag är singel, då kan jag leva glada singellivet, 
eller är det bara han som får det? 
Medan hon ska sitta hemma och gräma och längta,
längta efter något hon aldrig kan få tillbaka? 

Jag borde somna in i en Törnrosa sömn, 
jag borde lätt kunna somna, 
trots det ligger jag här helt sömnlös med dåligt samvete,
dåligt samvete över någon jag absolut inte ska må dåligt över, 
jag ska inte behöva må dåligt för att jag är lycklig. 

Är det någon som vet reglerna? 
Jag kan dom i alla fall INTE, 
Det kanske finns någon handbok?,
så här och så här ska du bete dig, 
det här får du göra,
och det här får du INTE göra..
När får man gå vidare? 
Och när får man känna sig glad igen? 

Inga kommentarer: