lördag 16 augusti 2008

hejdå Sala



Så var sista dagen i Sala slut,
Om bara någon timme lämnar jag bondelivet för denna gången.
Men innan jag far tillbaka till Malmö ska jag ta ett par dagar i Uppsala,
Stockholm hinns dessvärre med denna gången,
måste hem till Malmö Festivalen, eller inte,
men annat i Malmö kallar...
Hinner iof med Stockholm en jätte snabbis på måndag,
en 30 minuters sväng eller något, när jag byter tåg.  

Nåja hur ska man summera veckan i bondebyn?
Vita storstadsskor och skinnjacka går inte hem,
Kinesiska nakenhundar har de bara sett på Tv,
Det är mera trafik en natt utanför på min gamla gata i Malmö
 än vad det är på Västeråsvägen under rusningstid.
Den bästa kebaben och pizzan finns här.
Sala är en bondeby utan desslike.
och i Sala tror man att huvdstaden i Sverige heter Västerås.

Trots detta kommer jag att åka hem i valet och kvalet,
ska jag flytta tillbaka eller inte. 
I Sala har man i alla fall samma värderingar som jag, 
och man behöver inte känna sig annorlunda för 
att man har en strikt syn på saker och ting. 

1 kommentar:

Anonym sa...

Var i sala finns bästa kebaben och pizzan?
En sak glömde du: Ungdomarna super otroligt mycket i Sala - från 13 år och uppåt. I Stadsparken.
Är ofta i Sala och hälsar på...