lördag 23 augusti 2008

2 knivar i mitt hjärta


Det gör så ont, så fruktansvärt j-la ont. 
Det är två knivar som vridit sönder mitt hjärta
och min självkänsla. 
Två av mina vänner (bekanta?) 
har sårat mig enormt mycket. 
Kanske är det som Sofia säger, 
att man inte ska vara vänner med sitt X, 
kanske har hon rätt att någon alltid blir sårad, 
visserligen sa hon att den nya flickvännen 
inte brukar tycka om att han är vän med sitt X,
då det är hon som blir sårad. 
I detta fallet är det jag som blivit enormt sårad. 
Det är Tårar i regn, tårar som faller. 

Jag förstår inte hur två människor kan vara så kalla, 
vi pratade ju till och med i telefon samma kväll och ändå säger ni inget?
Han och jag pratar varje dag, flera gånger om dagen och ändå säger han inget?  
Nej, utan istället ska jag få reda på det genom hennes blogg 
och hennes bilddagbok. 
hur många av Sveriges befolkning visste om detta före mig? 
Hur många av Sveriges befolkning, och Danska, är det som skrattat åt mig, 
och undrat när jag ska inse att jag blivit så lurad? 

Hon har gjort det för att hämnas, hon blev arg på mig
när jag inte hade empati för en Sexolycka....
Varför har han gjort det? 
Vad har han att vara arg på?, 
Det borde vara jag som ska vara arg, 
det är han som gjorde slut med mig, 

Vad har jag gjort för att förtjäna detta? 
Var det sådan big deal att jag inte hade någon empati för olyckan?
Då ber jag så hemskt mycket om ursäkt, jag ber om ursäkt 
att jag inte satt där på akuten med dig och höll handen 
och trösta, trots att olyckan berodde på något jag inte alls förstår. 
Men min brist på empati är inget emot vad Du nu gjort mot mig. 
Detta riktigt, riktigt elaka, jag kommer aldrig att kunna förlåta. 

Nu har jag förlorat två av mina nära vänner, en av dem var min 
allra bästa vän, som jag pratade med flera gånger om dagen, 
som jag inte ville leva utan. Det var alltid han jag ville kontakta 
när något hade hänt, Det var han jag ville berätta alla mina 
hemligheter för, både sorgliga och glada nyheter, 
och  inte för att det var mitt X utan för 
att han var min allra, allra bästa vän. 



Inga kommentarer: