torsdag 11 september 2008

11 september, 911






















Denna dagen kommer alltid att förknippas med hat och elände. 
Denna dagen kommer alltid att vara sorg. 

2001, attacken mot USA, jag minns det som igår,
var på jobbet och en kollega kom in och berättade, 
jag skrattade och frågade vad filmen heter som 
trailen tillhörde, sedan slog jag på både radio och Tv,
det blev tyst i restaurangen, alla var chockade. 
och mina kusiner som var där, 
skulle vi få kontakt med dom igen?
Mina kusiner överlevde
men blev ögonvittnen till det tragiska.
Vad skulle hända här näst? 
Var det verkligen sant? 
Vad skulle komma att hända med världen nu? 
Jag ser det som att terroristerna vunnit, 
FRA, säkerheten, säkerheten och åter säkerheten 
på flygplatserna, alla är vi oskyldigt dömda 
för något vi inte har gjort, för något som 
Terroristerna gjorde, som USA själva hade utbildat, 
Varför ska vi andra drabbas? 
USA har en dubbelmoral, 
de ska vara världens beskyddare, 
samtidigt som det är dom som levererar 
kunskap och vapen till Terroristerna. 


11 september 2003, Sveriges troligen bästa politiker 
genom Tiderna avlider efter en attack på NK. 
Anna Lindh, fick mig intresserad av Utrikespolitik 
och även om jag inte valde den Socialdemokratiska 
vägen så var hon en av anledningarna till att jag 
blev så intresserad av politik. 
Jag beundrade henne, alltid lika glad och alert,
hade alltid svaren och alltid tiden. 
Anna Lindh, en fantastisk människa, 
både mamma och politiker. 
Det är en Ängel i rummet. 


Inga kommentarer: