torsdag 18 september 2008

Sjukhuset suger!

Ursäkta, mig men detta blir inte ett roligt blogginlägg. 
Jag är så förbannad, nu tänker jag Lex Maria anmäla 
Malmö Universitetssjukhus för felbehandling! 

Det är så här att jag har knappt fått någon vård detta året, 
min ordinarie läkare på Neurologen har varit sjukskriven 
och det har inte funnits någon vikarie säger dem, 
när jag var på väg in i mitt 4de skov detta året
(allvarlig försämring i sjukdomen) så hotade jag med 
att göra en LexMaria anmälan och sa att jag ville byta sjukhus,
då fick jag träffa en läkare som verkade jätte bra. 
Denna läkare satte in ny medicin och intensiv rehabilitering, 
hon sjukskrev mig bara 75% från 1 oktober.. och menade 
att jag fått fel behandling de senaste åren när de satt mig 
på hjälpmedel och sjukskrivit mig istället för bättre mediciner
och rätt vård. Dom har behandlat mig som en 105 åriga dama 
som ska dö vilken dag som helst, 
och inte en 25 årig tjej som haft hela livet framför sig. 

När jag ringde sjukhuset i måndags och frågade när 
den nya läkaren skulle skicka receptet på medicinerna 
som jag skulle börjat med förra veckan, så säger 
sköterskan att läkaren gått på semester och 
kommer tillbaka den veckan vi har telefontid (v46) 
Mitt svar då var: men det är ju ingen idé att jag har 
telefontid med henne om jag inte fått börja med medicinerna
och hur ska jag kunna jobba utan värktabletter? 
Då skulle sköterskan se till att någon annan läkare skrev ut 
de här starka medicinerna till mig, senast torsdag skulle det finnas 
ett recept på apoteket. 

Nu har jag kommit hem från apoteket, 
det finns inget recept till mig.. varken 
på kortison, cellgifter, morfin eller anti må illatabletter
Mediciner som nu är helt, helt slut hemma hos mig.
jag ska ringa dom i morgon igen, 
och jag kommer göra en anmälan nu. 
Ingen mer snäll Ika här. Nej nej det funkar inte så längre. 
Jag är bara 28 och ska inte behöva ligga som ett kolli i en sjukhussäng, 
för det är nämligen vad jag kommer få göra om jag inte får mina mediciner nu. 
Och varför sätter de ut starka mediciner om de inte vill skriva ut dem?
och mina värktabletter har jag ätit i 3 år, hur livsfarligt är det inte att sluta
med dem på en gång? eller mina höga doser kortison, de ska trappas ner 
under en längre period innan man slutar använde dem helt, 
nu får jag avsluta direkt, det kan få förödande konsekvenser.  


Jag är ledsen att behöva säga det men 
jag verkligen hatar Malmö Universitetssjukhus, 
har aldrig tidigare blivit så illa behandlad som jag blivit hos dem
och jag vet flera andra som faktiskt bytt till Lund från Malmö 
av just samma anledning.  

Och när jag fick diagnosen för 3 år sedan så sa läkaren: 
- Nu kommer du bara bli bättre.

jo det hade jag blitt, om ni hade behandlat mig som ni skulle! 

1 kommentar:

Anonym sa...

Det är ju helt SJUKT. Hur kan de göra så!!!!