tisdag 16 september 2008

jag fryser, kom och värm mig nu!

Jag skojar inte, det är verkligen minus 18 grader i mitt sovrum,
det är ruskigt kallt! Jag fryser trots alla mina lager av hussor, 
tröjor, duntäcken, byssor, och filtar... 

Okej det kanske inte är 18 minus grader, 
okej det är kanske lite överdrivet, 
det kanske faktiskt bara är 3 minusgrader,
eller till och med några få plus. 

Men vad är det med dessa hyresvärdar? 
Varför inte slå på värmen när man 
vet att det bara är 6 grader ute? 
Tror de att alla människor sover med 
stearinljus och kläder? 

Jag ska ner på stan i morgon,
jag ska ner och köpa mig en mössa 
och ett par vantar, 
men jag ska inte ha dem ute, 
nej jag ska sova med dem. 
För Ska det vara så här kallt hela hösten? 
ja då är det inte undra på att 
man blir förkyld, 
och alla vet vi ju hur 
karlarna blir när de blir förkylda! 
Det är bäst att vi kvinnor rymmer. 

Men nu är det jag som ligger här och gnäller, 
jag gnäller på att jag fått hosta, 
jag gnäller på att det är 18 minusgrader i mitt sovrum
och jag ska framförallt gnälla på att det inte är någon som värmer mig!
Så nu ger jag en direkt order!: 

KOM HIT OCH VÄRM MIG NU! 

Inga kommentarer: