fredag 19 september 2008

Bästaste Fredagsmorgonen

Så var det äntligen, äntligen Fredag, som jag längtat, 
och som jag inte kunnat sova i natt. 
Resfeber stod på schemat så illa så att jag till och med 
säger : ja usch ja  som svar på: snart kommer du... 
och det kanske inte alls var så jag menade, nej absolut inte. 

I dag ska jag till Polkgrislandet (the polka pig land) 
alla sånger blir på riktigt när jag sjunger dom på i kväll,
idag har dagen kommit, den dagen som ska vara 
den vackraste dagen jag mött. 

Nu är det dags att gräva fram Elvis under täcket,
vet inte riktigt hur det ska gå till då han inte ens vaknade då
jag åt frukost bredvid honom nyss... 
Det är dags att göra sig i ordning för att 
om några timmar sätta sig på tåget som ska ta 
mig till den där Perrongen i Småland...


2 kommentarer:

Anonym sa...

håller tummarna för dig, hoppas du blir kry igen
/ Stefan

ika sa...

åh tack Stefan och alla sånger blev på riktigt igår kväll.. jag känner mig piggare, piggare i helhet
fast hostan är så irriterande ...

ha en super helg

kram ika