onsdag 3 september 2008

Irriterad


Idag har jag varit irriterad mest hela dagen. 
Suttit och svurit tyst i denna förbannade 
telefon som ringer var 5te sekund. 
I morgon kommer jag ha telefonen avstängd hela dagen. 
Jag orkar verkligen inte prata längre. 
Man kommer till ett stadie där man känner 
att nu får det vara nog, nu måste jag ha 
tyst om kring mig, även för bara en sekund. 

Irriterad på att vissa människor är glada 
ena sekunden medans de skickar iväg åskmoln 
i andra sekunden, fast man inte gjort annat än att 
eventuellt finnas till. Jag håller mig på min 
kant nu. jag har försökt men det går inte. 
bara att säga Gomorgon så får man ett ilsket svar:
- jag har varit uppe sen klockan 8,
Men ursäkta då att jag sa godmorgon som 
en trevlig hälsningsfras. 
Eller på de dära inkompetenta människorna igår 
som försökte sälja smuggelvalpar till oss. 

Jag säger som Sofia: Jag orkar inte! 

Och Nämner någon ordet Sex en gång till så kommer jag 
vända klacken och gå snabbare än kvickt. 
För jag orkar inte! 



Inga kommentarer: