tisdag 2 september 2008

Rehabpromenad med Nemo

Elvis och jag var på eftermiddagen ner på Ribban med 
Emma och Nemo, Vi hämtade även upp Becka på vägen. 

Det var kul nere på Ribban, 
jag tog som vanligt gummistövlarna 
så jag kunde bära ner Elvis i havet. 
Jag måste försöka få honom att bada. 

Efter en hel del, närmare 100, pinnkast ner i havet, 
som Nemo sprang efter så gick vi upp till Agilitybanan
och hoppade, sprang och busade lite, 
innan det var dags att gå hem. 

Nere på Ribban fältet var även Mr X 
med sin 2 hundar, pratade aldrig, 
bara sneglade bort, så där förbjudet. 
Trodde Elvis skulle springa bort till hans hundar,
men icke sa nicke, för engångsskull 
så var Elvis bara kvar vid mig, 
Trots att jag lite diskret försökte locka bort honom,
men nej, nej hundtricket får jag testa en annan gång...

Det gick faktiskt bra att gå där nere utan Rullatorn, 
har tyckt att det varit så jobbigt att köra den där nere, 
och nu hade jag ju både Emma och Becka med mig,
som kunde hjälpa mig om jag hade ramlat. 
Och vila, det kunde jag göra på en sten. 

Elvis tackar Nemo för en busig promenadrunda idag. 

1 kommentar:

Nemo sa...

Nemo blir tokig bara man säger namnet: Elvis. Vi tycker det är super att vi lärt känna er. ALltid kul att hitta en hundkompis. Det finns inte så många andra kompisar enl Nemo. Jag beundrar verkligen dig som kämpar och kämpar. En annan kan ibland klaga för småsaker men sen jag träffade dig så har jag tänkt om. Stor kram till er båda