torsdag 25 september 2008

jag är starkare i denna underbara värld


Jag må vara liten på jorden, men stor i orden?
bara 1,70 någonting med en vikt på 50 någonting. 
Och även om du lovade att ändra dig och bli normal,
skulle jag aldrig se åt dig igen, jag svär, 
du får stå kvar, för jag har gått nu.
Ett öga för ett öga, ja det heter det väl så. 
Du brände dina broar när du sa det där,
som fick mig att förstå vem du är. 
Du har sårat mig mer än du tycks förstå.
fast nej den lyckan ska jag inte ge dig. 
jag nöjer mig med att bara njuta av 
att jag är så mycket starkare än du.
Jag vinner och vinnaren tar allt. 
Jag antar att jag ska tacka dig istället. 
 
Och jag tänker fortsätta att vandra på denna vägen, 
på denna vägen här allt kan hända. 
Jag är nyfiken och jag ska utforska. 
Jag tänker inte hålla fast vid det som varit, 
nej, för jag är starkare och jag tänker fortsätta 
att nyfiket vandra framåt med stora sjumilakliv.
ja, jag går nu för jag vill veta vad som komma skall. 
Jag tänker fortsätta att vandra nyfiket på vägen 
jag ska fortsätta att ta för mig, det är jag som bestämmer, 
inte du som bara är ett sketet litet hinder. 

Jag ska fortsätt att vandra och skutta runt,
och prata strunt, för jag fick en andra chans. 
och idag är en alldeles underbar dag. 

Inga kommentarer: