lördag 6 september 2008

Tröttsamma Lördag

Efter en väldigt sen natt 
tvingades jag upp tidigt. 
Elvis skulle på långpromenad 
innan jag och Becka skulle gå ner på stan. 

Klockan 11 bar det iväg till stan, 
för att klocka 16 komma hem till 
en väldigt sur Elvis. 
Jag förstår honom, 
inte alls roligt att vara själv hemma, 
men var han tvungen att protestkissa i sängen för det? 

Nåja jag tog med denna sura Elvis bort till Becka 
där vi efter middagen somnade. 
Skulle egentligen ha gått ut i kväll 
men är alldeles för trött, till och med 
för trött för att gå hem så snälla Becka låter mig sova kvar, 
trots att jag bara har 10 minuters gång hem. 

Beckas nya kattunge är fortfarande för go, 
hon och Elvis är redan kompisar, 
även om Doris blir lite rädd när Elvis busar för vilt,
men ligger han och sover, ja då går det bra att gå fram och nosa. 
Ska bli skoj att följa utvecklingen hos dessa 2 individer. 

Det blev ingen ribban promenad idag, 
men i morgon bitti går vi dit igen 
och då ska vi ha Nemo med oss. 
Undra just om Mr X kommer vara där då
precis som igår och igår pratade vi ju faktiskt med varandra....



2 kommentarer:

Nemo sa...

Vilken skön prommis vi fick idag mer er. Och en fika oxå. Kan inte bli bättre. Ses snart!! KRAM NEmo

Emma Olsson sa...

Hej!
Ja, vad kul att ni känner Nemo med familj. Saknar Nemo massa..men han har det bra! Ja, i maj ska den lilla svarta löpa och då är det tänkt att jag ska parar henne så i sommar hoppas jag att här blir valpar! Henne ställer jag ut o hon har fått fin kritik. Jag har även ansökt om kennelnamn som jag snart hoppas ska bli godkänt. Så är du intresserad så hojta till så vet jag oxå, det finns vissa som e intresserade men kanske inte alltid mina drömhem. Jag vill ha ett aktivt hem till mina valpar o ni verkar ha det! Vad vill du helst ha, hane/hona? Långhår/korthår? Dock ett tag tills des men bra o veta! Kram Nemos fd matte