tisdag 9 september 2008

Elvis reflektion från kvällen på Ribban

Klockan 17 träffade jag och "Mamma" Nemo och hans "mamma".
Jag blev jätte glad över att äntligen få träffa Nemo igen,
det var några dagar sedan nu, undra om jag inte kan få leka med honom varje dag? 

Vi gick ner till Ribban, Nemo badade i havet, förstår inte varför han 
frivilligt utsätter sig för det, det är ju svinkallt i vattnet. 

Efter Nemos badtur tog vi oss bort till Ecspresso house på Bo01,
där träffade vi på en kändis, ni vet han stavhopparen 
Linus Thörnblad som jag brukar följa? Han är snygg, 
försökte flörta med honom så han skulle få upp ögonen 
för "mamma", det funkade faktiskt :D jag är oemotståndlig. 

Efter "mammas" och Emmas fika, gick vi ut på hundfältet igen, 
jag skadade benet jätte illa men det blev bra efter en stund,
nu har mamma sagt att vi måste åka till sjukhuset  så en 
Veterinär få kolla på benet, det bara hängde rakt upp och ner 
efter att jag krockade med Nemo. men envis som jag är 
vill jag busa i alla fall,fast benet inte ville följa med 
och fast jag hade ont,  så när vi kom upp till agilitybanan 
så busade jag med Dvärgpinchervalpen Prince, liten jobbig sak. 

På hemvägen träffade jag en jätte söt kinesflicka och 
hennes mamma sa att jag var den vackraste hund hon sett. 
Jag blev så stolt över det och ska leva på det tills nästa gång 
någon säger så igen, troligen i morgon. 
Men jag skrattade lite när hon trodde att jag var en Leionheart, 
haha nej jag är en rosbos och har inte ens någon Leionheart hund 
i släckten, min pappa är dock en Maldinis och han är champion, 
faktiskt lika snygg som jag :D 

Tackar min bästa kompis Nemo för en underbar kväll, 
nu ska jag käka lite och sen inta soffan, mamma kommer få bära mig 
till sängen i natt. 

ha det bra alla 

// Elvis 

ps jag Elvis kommer att få en egen flik här på bloggen 
från och med i morgon så slipper jag sno Mammas. 



 

2 kommentarer:

Nemo sa...

Visst hade vi det skoj?!! Jag är såå trött nu men vill inte riktigt sova. Vill helst leka, trots att jag är trött så jag nästan somnar sittande. Hörde av min matte att du kommer hem till mig någon dag. Då ska vi hitta på grejer.

FÖRLÅT att jag skadade ditt ben förut. Men jag försökte nosa (blåsa) på det och det blev ju bättre. Krya på dig! Säg till om du behöver skjuts till sjukan=) KRAM NEMO

ika sa...

Men Nemo inte be om ursäkt för att jag sprang in i dig, mitt ben är ju redan knasigt sedan innan oxå men måste kanske kolla upp det nu så inget allvarligare händer ...

kram elvis