tisdag 16 september 2008

Dagen D



I morgon ska Elvis till Djursjukhuset, 
Vi ska undersöka det där bakbenet som hakar upp sig 
och beter sig konstigt. 
Jag tror inte att det är något allvarligt, 
bara att det blir stelt när han är kall
och att jag kanske får köpa mera overaller till honom
så hela kroppen håller sig varm.  

Men jag vill i alla fall undersöka det nu innan det händer något allvarligt,
som när Nemo och Elvis krockade på Ribban förra söndagen,
och benet bara dinglade rakt ner, 
så rädd vill jag inte bli igen. 
Veterinären pratade innan om något 
så kallat Patella knä, inget man kan göra åt i så fall, 
själv är jag bara rädd för Epelepsi, 
det var nämligen så här som det började med Pepsie, 
min förra hund som dog i epelepsi. 

Men nej jag ska varken skrämma upp er eller mig. 
Jag vill bara undersöka benet och se så det inte är något,
och jag vill veta om det är knäet eller ryggen 
som gör att hans bakben går en egen väg 

5 kommentarer:

Anonym sa...

Usch, det är inte roligt när man måste oroa sig för hundarna. :( Håller tummarna för att det inte är något allvarligt med benet!

Nemo sa...

Självklart ska jag och matte och husse och Deco och Fasa hålla våra tummar och tassar för dig när du ska iväg sen. KRAM

Anonym sa...

Det kanske är patellaupphakning, du vet så som hästar kan få?
Inget farligt med det mer än att knäet liksom hakar upp sig tror jag! Kram!

ika sa...

Eniroeh: näh inte alls roligt att oroa sig och som sagt jag hoppas det inte är så illa som jag tror...

Nemo:: va gulliga familjen är, jag lovar att vi hör av oss direkt efteråt ... kramen

Lillasyster: patellaupphakning just det, så var det dom sa på telefon att de trodde.. bara konstigt för hans ben har inte varit så här innan men ändå hoppas att det bara är det så att säga....

kram på er alla 3 :D

Anonym sa...

om man har riktigt patellafel så opererar man. så det går visst att göra något åt.