tisdag 23 september 2008

Bra operationsdag

Nu har jag äntligen landat hemma i min säng, 
det efter att lite komplikationer försenade operationen, några timmar. 
Tänk vad mycket enklare det skulle vara om dem kunde läsa i journalen? 

Nåja, efter att jag pront hävdat att jag skulle bli sövd då det faktiskt stod det i journalen, så vaknar jag upp ur narkosen runt 16.40  (rullades in på operation ca 15.30 efter 1,5 timme försening) och dom sköterskorna som väcker patienterna måste ha väldigt roligt på jobbet, speciellt om alla är som jag. 
Detta fick jag nedskrivet till mig (man kommer inte ihåg så mycket själv just när man vaknar): 

sköterska: Godmorgon nu är det klart
Jag: Oj, jag hade glömt vart jag var.
Sköterska: jasså, vad trodde du att du var då? 
Jag: I ett vitt stall med Hobbe och jag är mycket hellre där. 

När jag sedan rullats in på uppvaket blir konversationen så här: 
sköterska: Hur känns det? 
Jag: kan jag få en snus nu? 

Därefter började jag grina för att det gjorde sjukt ont, och jag hade haft rätt från början, 
det kom inte att bli ett enkelt ingrepp och det var tur att de sövde mig. Och det gör ont nu ska jag tala om för er, som tur är är jag så pass drogad just nu så det bara svider i armen. 

Elvis har varit hos Emma, Nemo och Johan idag, tur att jag var lite förberedd där eftersom det som sagt tog 2 timmar längre än beräknat, allt bara för att Doktorerna inte kan läsa journalen och eller som chefsläkaren själv sa: På grund av vårt eget slarv....

Så MAS, när ska ni lära er av era misstag? 
Det börjar bli lite många nu tycker jag...... 


2 kommentarer:

Anonym sa...

Krya på dig och hoppas att du mår bättre idag ...
// Marie

ika sa...

Tack Marie. jag mår mycket bättre Armen gör dock ont men det är inget jag inte överlever :D

kram ika