torsdag 11 september 2008

Nu vill jag att det ska bli fredag


Efter att ha varit på inkompetenta Ikea hela kvällen, så
kommer min efterlängtade säng hem i morgon. 

Blir faktiskt lite lack på Ikeas inkompetenta Personal. 
Den sängstommen jag skulle ha var inte inne 
utan kommer nästa lördag, då föreslår 
säljaren att jag kan ta 2 hemkörningar, en för madrassen 
och en för sängstommen, detta skulle innebära en kostnad för mig på 1000 kr 
plus extra bärhjälp bägge gångerna vilket skulle sluta på 1600 bara för hemkörning. 
Nej tack sa jag och frågade om andra stommar i samma prisklass, 
då visar kärringen mig en jätte ful stomme, som en 3 åring kan snickra, 
för 595 kr.. men det är vällan inte samma prisklass som 995-1400 kr? 

Nåja, när jag och Becka  väl kommer ner till lagret 
visar det sig att man måste ta 160 cm resårbotten  själv,
trots att jag inte kan bära pga min sjukdom så måste jag göra detta själv, 
annars får jag betala mera, för Ikea kan inte ha så här låga priser om de ska hjälpa funktionshindrade, hm undra just om de sa samma sak till mannen bredvid i rullstol? 

Sen kommer vi då till hemkörningen strax före klockan 18, 
det är mer än 2 timmar kvar innan Ikea stänger, 
men nej de kunde inte köra ut idag då sista bilen har gått, 
men skriv ut detta på eran hemsida då?
 så kan man planera att man måste vara hemma mellan 
14-18 dagen efter för att ta emot varorna, 
eller så kanske man kan hyra en egen bil?? 
Jag får dessutom då betala 295 kr extra för bärhjälp,  
en kostnad jag får stå för eftersom jag är sjuk och inte 
kan bära upp en stor säng och sänggavel för 5 trappor. 
Ikea is the shit säger jag bara
Jag betalar hellre extra på varorna för att få en bra service, 
en service jag innan idag har upplevt att Ikea haft. 

Jag blev så upprörd och så irriterad, här stressade vi igenom Ikea för att 
hinna få hemkörning i kväll, vår plan var nämligen att beställa hem sängen först 
och sedan gå och handla det resterande vi skulle ha. 
Vi utsatte oss för denna stressen helt i onödan 
och möttes  av en inkompetent personal 
som dessutom inte vet vad varken Glad eller bra service heter.  



Inga kommentarer: