onsdag 17 september 2008

stackars stackars kungen


Stackars stackars lilla krake, mamma har varit elak mot dig. 
Jag borde ha handlat tidigare, 
jag borde tatt honom till djursjukhuset redan när 
jag märkte första symtomen för en månad sedan. 
Men när han bara ligger och grymtar och inte direkt 
visar några andra symtom förutom att slänga ut benet, 
hur skulle jag kunna veta? 

Nu har vi röntgat höfterna och knäna,
vi har drogat honom och vi har klämt på honom. 
Efter 1,5 timme fick vi diagnosen. 
Elvis har en höftledsinflammation i höftfästet. 
En inflammation som gör att han har jätte ont, 
och måste gå på smärtstillande, troligen resten av sitt liv. 
Nu ska han bara vila och ta det lugnt i 2 veckor, 
inga långa promenader, och varma kläder, 
både inomhus och utomhus.  jag måste köpa en 
pyjamas till honom till natten, för han får inte bli kall,
han får inte ligga på golvet, gå i trappor eller milslånga promenader.
blir han kall och stel får han ondare. 
men Elvis är stark så förhoppningsvis 
kommer detta att gå vägen och att han orkar. 
han är så ung och har så många år framför sig...

Det ironiska är att jag fick en frågan här om dagen: 

R - kommer du överleva utan Elvis, om det skulle hända han något?
      Ni är så fästa vid varandra menar jag och du är aldrig utan honom. 

Jag- nej det tror jag verkligen inte att jag kommer göra. 

men nu ska vi tänka positivt..

Inga kommentarer: