tisdag 2 mars 2010

Alla dessa frågetecken

Operationen i går gick bra men ack så nervös jag var innan och ont gör det efteråt men det brukar det ju göra och det är sytt med 10 stygn. Nu tycker jag bara att svaren från gårdagen kan skynda på sig och att jag får åka hem, jag tycker liksom att det är dags nu och det sa jag åt dom i går också. Jag kan det här nu, jag vet vad jag ska göra om dagarna och jag kan peronalens rutiner och jag tror jag har hunnit äta köttbullar 3 gånger och stekt fisk i alla fall 5 gånger. Hur kommer det att bli när jag kommer hem? Hur ska jag klara mig där hemma och så vidare

Men framförallt som jag sa till sjuksköterskan nu på morgonen, jag skulle vilja ha lite svar. Jag skulle vilja veta vad proverna sagt, dels de som de tog igår, dels de de tog för två veckor sedan och för tre veckor sedan, vad som orsakade detta och kommer det att hända igen? Det är så mycket frågetecken på allting och jag får inte veta något, dom har inga svar att ge ännu och under tiden ska jag bara träna, träna och åter träna med sjukgymnasten, jag tränar så jag stupar och varje dag är ett nytt OS lopp, jag ska lära mig att lita på mig själv, att jag har två ben och två armar, varje dag är en ny utmaning. Hur kommer det bli när jag kommer hem?

Inga kommentarer: