fredag 5 mars 2010

Världens är bra liten ibland

Under denna sista vecka som jag legat här på Lunds universitetssjukhus så har jag träffat två människor som det visar sig att jag har gemensamma bekanta med, inte så konstigt tänker ni, nej kanske inte? Men båda ligger här på Neurologen och alla tre har vi anknytning till Sala. Damen i fråga har jobbat på Västerås centrallasarett på 60 talet och hennes man har jobbat på Sala lasarett. Och mannen i fråga, detta är nog det sjukaste. Vi satt och pratade med varandra under kvällsmaten igår och satt och talade om en person inom ett visst yrke så visar det sig att vi talar om samma person och att personen är min mammas sambos dotter som han är nära vän med, snacka om att världen är bra liten!

Och inte nog med det, i förra veckan när jag och Jakob var nere i cafeterian så träffade jag på en Sala tjej som är en gammal klasskamrat till min bästa kompis och dessutom hästtjej.

Inga kommentarer: