fredag 19 mars 2010

Uppassad Drottning

"Dem tre polackerna från Höllviken" har pysslat om mig och jag har känt mig som en riktig Drottning sedan klockan fem i eftermiddag när dom sprungit här och servat mig med både dricka och champange. En riktig tjej kväll som har varit väl behövlig för oss alla fyra. Jag lovade dem sovplats nere i källaren där det finns både brunn och rinnande vatten, detta tackade dem nej till trots att jag skulle rasta dem var åttonde timme, då skulle dem få gå två fritt i trädgården i koppel, till mat skulle det serveras knäckebröd med vatten förutom på torsdagarna då de ska få grekiska sallader utan sallad, tonfisksallad med fetaost kunde dem få om dem varit riktigt snälla och gjort sina sysslor extra bra. Pizza var önskemål från en av dem men det kan de bara få på julafton och när de fyller år enligt deras skånska pass.

Man blir som man umgås har jag hört och med lite förmycket coca cola i blodet så blir Jessicas, Sophies och Carros humor genast mycket roligare än den på parlamentet. Bästa tjejorna är i alla fall helt underbara och dem vet verkligen hur man muntrar upp en blondin med lite smått 30 års kris som försöker förtränga det jobbiga i en vanlig sjukgymnastiks vardag.

Jag kände mig i alla fall som en upppassad drottning i kväll med ett änglaljuvligt blont hår, det var bara mina vita vingar som fattades.

Tusen tack för en helt underbar kväll "bästaste polacker" i morgon står det sjukgymnastik på schemat som vanligt.

Inga kommentarer: