onsdag 24 mars 2010

Rubriklös igen

I dag blev jag påmind om att det bara är 2,5 vecka kvar tills jag fyller 30 år. Denna fina påminnelse gav Guldfynd mig då de skickade ut "guldfynd gratulerar dig på din födelsedag med personliga erbjudanden" , och sedan tipsar dom mig om att jag kan köpa en 18 karats guldring TILL MIG SJÄLV! för 12.998 kronor (ordinariepris 20.898 kronor) , ja just det, för det är precis vad jag önskar mig mest av allt i födelsedagspresent, hur kunde guldfynd veta det??! En 18 karats guldring som jag köpt åt mig själv! Att blir helt återställd är längst ner på listan, skulle inte tro det. Nej, för den bästa present jag kan få när jag fyller 30 är det som min kropp kan ge mig, ett friskt liv.

I går var det 3 pass sjukgymnastik, det mittersta var grymt. Jag fick ett midjebälte och skulle dra min sjukgymnast för att på det sättet få stabilitet i min gång och se om jag kunde hitta högerbenet och känna tyngden som lades på högra foten, det fungerade inte vill jag säga men det stabilicerade gången under själva dragningen och jag kunde inte lägga allvikt på bara det vänstra benet som jag litar mest på. Sen skulle jag träna Bålen och magen och det ska jag göra 3-4 gånger om dagen nu och varje kväll ska jag sitta på pilatesbollen och träna balansen. I dag blir det bara 2 gå pass och ett kvällspass på pilatesbollen.

Någon krishantering har jag fortfarande inte fått och i morgon när jag träffar min läkare igen så kommer jag att kräva att det sker nu. Det har gått 3 veckor sedan jag kom hem och jag har fortfarande inte fått träffa någon att prata med om det som hände med min kropp, eftersjukvården suger rent ut sagt och som sjukgymnasten sa "det psykiska går hand i hand med det fysiska". Ångesten och rädslan, det går som i en bergodalbana, upp och ner, upp och ner och det går fasligt fort i svängarna. Jag försöker hitta annat att fokusera på men blir ständigt påmind om hur dålig min kropp är. När jag talade med Trelleborg i går så var det ett halvårs väntetid på krishantering, ett halvår! 6 månader! Som jag sagt tidigare, jag kommer inte att rösta borgligt detta valet, över min döda kropp för att visa hur anti jag är till de borgliga partiernas sjukvårds reform. Dom skulle satsa på rehabiliteringen sades det i valet 2006, jag var själv med och diskuterade rehabilteringsåtgärderna under 2007 och vad har hänt? Ingenting!

Inga kommentarer: