måndag 15 mars 2010

I går överraskade J, jag blev så chockad och vet nu att intresset för hundutställningar delas med J. Han undrade varför jag inte hade frågat honom om han ville ställa Edith Piaff, jag blev så chockad, jag har liksom tagit förgivet att han inte ville men ack så fel jag har haft. Så nu ska han få träna med Edith Piaff i veckan så får vi se om jag låter honom ställa på lördag eller om jag låter Loretta göra det.

Jag skulle öva på att göra absolut ingenting i går, det gick ju kanske inte så bra. Först ville jag ha sjukgymnastik så jag tog med mig J och hundarna ut i det soliga vädret och gick en sväng bort till allén och hem till huset från lägenheten, pressade mig dessvärre för hårt och det märktes ganska snabbt att jag blev trött då jag inte orkade lyfta högerbenet, jag klarar ungefär 100 meter vilket är ett stort, stort framsteg. Sedan satt vi ute i trädgården vid huset och solade och gick vi tillbaka till lägenheten och där tog det 10 minuter sedan satt jag på Tvn och 30 minuter efter det tog jag fram datorn och tränade händerna. Så det där med att göra absolut ingenting får jag öva lite mer på, ska börja redan idag tänkte jag när jag sitter ute i solen med hundarna.

Sjukgymnastik är det som står på schemat idag. Målet är att kunna börja jobba inom kort.

2 kommentarer:

Malin sa...

Här hemma ställer vi ut båda två, det blir så mycket roligare då om båda tycker det är kul. Hoppas deras träning går bra och du, du får inte ta ut dig för mycket! Tänker på dig idag och undrar om du tvingats till jobbet.

ika sa...

ja men visst, jag blev bara så paff. I går tränade dom ståträning och idag ska dom träna ringträning, det gick jätte bra igår på ståträningen iaf..
blir ju bra oxå när jag har fler hundar att ställa, blir inte lika stressigt om jag vet att vi kan dela upp det :D

jag är fortfarande sjukskriven på heltid och ska enligt sjukgymnasten kunna gå först och använda högerhanden innan jag kan ta mig till köpenhamn och jobba