fredag 26 mars 2010

Solen lyser idag igen

Ja! I dag lyser solen igen , den på himlen alltså som gör att man får energi och kan sola och i dag ska vi premiär grilla.
Min läkare som jag skulle ha träffat den här veckan är sjuk så nu har jag tid på måndag och vi hoppas att han är frisk tills dess annars får dom faktiskt sätta in en annan läkare.

Ja har en överbusig 1åring här hemma som måste aktiveras när katten Selma är ute om dagarna och igår när Selma hade varit ute i 10 minuter och Edith Piaff började driva mig till vansinne så satte jag mig ute i trädgården och där satt jag i närmare 2 timmar medans hund och katt busade oavbrutet, då tror man ju att hunden är trött när man tar in henne´men oj så fel man kan ha. Elvis och jag bara skakade på huvudet och jag valde att gå hemifrån. Hon hittar på så mycket satyg den där hunden och jag kan inte minnas att Elvis var sådan som 1 åring, nu har han iof alltid varit en ovanligt lugn hund.

idag ska jag ta det lugnt med träningen för jag har så ont i kroppen. Jag har inte kunnat sova på 2 nätter pga smärtan. jag ska lämna vovvarna hos deras "farmor" och sedan ska jag gå och få min förtidiga 30 års present och i eftermiddag ska vi grilla om vi inte åker in till Malmö.

"vi" har köpt motorcykel, en sådan där grå sak som jag kan titta på i garaget, jag kommer då troligvis aldrig att åka på den i alla fall men kan titta på den på håll. Vad är det med karlar och motorfordon och teknik? Det verkar som att det alltid måste vara det nyaste och det värsta.
När jag har bil sen så räcker det med att den går framåt och tar mig dit jag vill och jag kan inte skilja på om det är en motor x754 eller en motor c543 i en bil och jag kan inte se skillanden på om bilen är ditoxbehandlad eller inte, jag bryr mig inte heller så det kanske är därför. Jag borde dock ha lärt mig allt om bilar vid detta laget med tanke på vilka jag har umgåtts med i mitt tidigare liv höll jag på att säga, T som jag delade lägenhet med under åren i Uppsala jobbade på motor, vad heter det, sådan där som reparerar bilar, hursom och min förre detta sambo pratade ju inte om något annat ett tag om det inte var datorer och hade jag haft det intresset så hade jag troligvis vetat skillnaden på varför man ska ha en bmw istället för en audi, eller en honda istället för en golf.Nu står i alla fall den där motorcykeln i garaget och det ska bli intressant att se hur ofta den kommer att användas.

1 kommentar:

Anonym sa...

Nu tycker inte ja du ska va sån Erika.. Den kommer säkert att användas varje dag iaf som ögongodis :) kram Enköping