lördag 27 mars 2010

Motorcyklar är en dyr hobby.

Motorcyklar är då ingen hobby för den fattige det är då en sak som är säker.
J frågade igår eftermiddag om jag ville följa med in till Malmö, så jag packade in mig och Edith Piaff och Elvis Presley in i bilen. Efter en runda på biltema och en runda till Arkens Zoo, ute på svågertorp, så jag fick köpa hundmat och hundben till "bäbisarna" så skulle vi tydligen till MChuset och jag fick en smärre chock när jag tittade på skinställ och skor till mig (ni vet jag som aldrig ska åka på den där gråröda motorcykeln i garaget måste ha ett skinställ). Skinstället skulle gå på 8998 kronor och skorna skulle kosta 2450 kr och sedan skulle handskarna kosta 675 kronor. Det fanns ett 2 delat skinställ som jag tyckte om också där byxorna kostade 3450 kronor och jackan kostade 3000 någonting och när jag stod och provade jackan så var det ganska nära kassan där det var en annan tjej som betalade, "då blir det 10870 kronor" sa kassörskan utan att skämmas och sedan var det en man som skulle betala till en annan kassörska och jag såg inte vad han hade köpt men det var 2 kartonger " 8755 kronor tack" sa den kassören, hutlösa priser vill jag lova! När jag stod där och velade så sa J " men du kan nog låna M´s skinställ hon och P har sålt deras motorcykel. Tack sa jag och sa att jag kunde nog köpa en till chihuahua för de där pengarna istället och lovar dyrt och heligt att jag har mer nytta av en till hund istället för ett skinställ.

Och sedan tittade vi på motorcyklar och jag studerade människorna som var ute och provkörde och som köpte cyklar. Det var en del sterotyper där, ni vet sådana där muskelknuttar tatuerade upp till öronen som man föreställer sig kör sådana där farliga saker, och sedan var det en heldel äldre män som troligtvis önskar att de var i 20års åldern igen och de få kvinnorna jag såg fick mig att inse att jag nog ska hålla mig till mina djur i stället när jag blir frisk för jag tillhör inte någon av kategorierna som kan åka motorcykel, jag är varken en äldre man, tatuerad upp till öronen eller en brat.

Inga kommentarer: