onsdag 3 mars 2010

Det svars lösa

Jag skulle vilja ha svar på alla mina frågor nu.
På fredag ska jag och mina doktorer ha ett längre samtal sades det idag på ronden som varade i 30 sekunder, nej idag var den faktiskt närmare 5 minuter för att jag hade lite frågor som läkarna inte kunde svara på utan på fredag ska vi ha ett längre samtal och jag får komma hem på fredag under förutsättning att dom får tag på Trelleborg innan.

Jag vet inte hur nästa vecka kommer att se ut, jag vet inte hur den närmaste månaden kommer att bli eller det närmaste halvåret, jag vet inte hur det ser ut på måndag. Alla andra på neurolgen får sin diagnos och skickas vidare till ORUP sjukhus eller hem efter ett par dagar. Jag har varit på neurologen i Lund sedan den 16 feburari och dessförr innan på Neurologen i Malmö i en vecka, sedan 9 februari har jag velat ha ett svar, sedan den 19 februari har jag velat ha många svar. Jag har fått ett besked som jag nu måste lära mig att leva med men det är inget svar på det jag vill ha svar på och läkarnas "jag vet inte" svar tillbaka på mina frågor får mig faktiskt att bli besviken, hur ska jag kunna jubla över ett positivt besked när jag får svaret "jag vet inte" på flera frågor om det positiva beskedet?

Jag har varit på sjukhuset i 3,5 vecka nu och man vet fortfarande inte vad som hände den 9 februari och varför jag blev så där dålig i malmö, man vill iaf inte tala om det för mig ännu utan man vill vänta till på fredag. Varför just fredag?

2 kommentarer:

Susanne T sa...

I går kväll hade jag några vänner här. Vi bad lite tillsammans och bad speciellt för dig, att du ska orka kämpa, inte behöva känna dig rädd och bli frisk förstås.
"En dag i taget är också framåt"
Även om du vill att det ska gå fortare....
Kram från Susanne

ika sa...

vad gullig du är Susanne. Era böner hjälper! Vi måste ses sen när jag kommer till Sala runt den 20 april. Edith Piaff ska ställas ut i västerås den 24 april men jag tänkte komma upp absolut senast den 20 april. Kramen