tisdag 2 mars 2010

Nu har jag kommit halvvägs

Så vad jag har jag gjort i dag? jo jag har för första gången gått helt själv längre än till matsalen från mitt rum som ligger mitt emot, eller gått och gått jag har vinglat som en bäbis på 1 år som druckit lite för många teuqila och dragit högersidan efter mig men ja det går framåt och jag är halvvägs. Jag har många månader kvar innan jag är återställd men jag har kommit halvvägs.
jag kan tex inte bära samtidigt som jag "går"/släpar mig fram. Jag kan inte stå och borsta tänderna samtidigt, stå och duscha, äta med bägge händerna liknar väl en 6 månaders bäbis som äter själv för första gången ungefär men vadå? Så sent som för 2 veckor sedan kunde jag ju varken sitta upp, äta eller gå på toaletten själv, klä på mig lärde jag mig i förra veckan och det går fortfarande trögt men det tar inte längre 20 minuter att dra på sig ett par byxor, nu är jag nere i 5 minuter.

Att lära sig allt från början och lära om allt är väldigt skrämmande och otäckt men samtidigt en oerhört härlig känsla. So what att jag går och vinglar som en fyllerbäbis med paraplyer att hålla balansen med? eller bara har 2 fungernande fingrar i högerhand. vem bryr sig, jag kan stå på mina ben och ju mer jag litar på att jag har två ben som bär upp mig desto stabilare blir jag i gången. att hålla ett glas i högerhanden är otäckt och det är en märklig känsla hur handen som jag inte känner kan hålla i glaset. Ett steg i taget.

jag leder över lilla Emilija och lilla Stina men ligger långt efter lilla Erik.

Inga kommentarer: