tisdag 16 mars 2010

sjukgymnastik

Selma Lagerlöw har varit ute ett par timmar varje dag sedan jag kom hem från sjukhuset för en och en halv vecka sedan och när jag inte ser henne i trädgården eller när hon inte kommer när jag ropar så undrar jag vart hon har tagit vägen, och när hon kommer när jag ropar på henne så kommer hon alltid från cykelgaragets tak, det gjorde hon i höstas också men då trodde jag att hon alltid satt vid byggjobbarna som höll på vid grannhuset men i dag fick jag svaret på vart hon verkligen tar vägen, Min tjocka Semla till katt tillbringar dagarna vid Biffens Gatukök. haha, jaha får man inte mat hemma så går man tydligen till gatuköket...i a f på tisdagarna när dagens lunch är stekt sillamacka.

I dag har det varit sjukgymnastik från morgon till kväll med paustimme emellanåt så klart. Det är visserligen sjukgymnastik varje dag från morgon till kväll, den enda skillnaden i dag var att det var en timme på "gymmet" (rehab kliniken) också. Den så kallade "gymmet träningen" på 40 minuter bestod i dag i att gå i kors med benen, träna på att gå utan rullator, gå baklänges kasta boll och sparka boll. På pilatesbollen ska jag under veckan sitta och hålla balansen. Läxorna jag fick med mig hem är att kasta boll 2 gånger om dagen, sitta på pilatesbollen rakt upp och ner och öva på att gå utan stöd.

Edith Piaff har tränat lite ståträning i kväll med J. Hon får väl ha lite stå träning varje dag nu, antar att domaren på Malmö internationella utställning inte alls kommer att tycka om henne om hon börjar konstra sig som hon gjorde nu sista gången och på första utställningen och har man betalat 320 kr i anmälningsavgift så vill man inte gärna sitta bredvid och skämmas över henne. Fast hon är ju ingen maskin och just nu är hon ju i tonårsperioden så förutom att hon är en levande varelse så är hon dessutom som den bråkigaste och envisase tonåring man kan tänka sig.

Inga kommentarer: