måndag 22 mars 2010

lite besviken

Helgen har väl varit så där, det har varit hård träning både fysiskt och psykiskt.
Trots att det gick åt pipsvängen för Edith Piaff i helgen så var det skoj att träffa Elvis valpar i kinesringen, som dessvärre också fick 2or men jag tyckte dom skötte sig fint och vår kompis Emma blev bästa unghundstik i Papillionringen så det var riktigt skoj och vid Kines ringen träffade jag 2 gamla tjejkompisar, det var riktigt skoj.

Konstigt nog var det jobbigast att vara vid chihuahuaringen så där var jag inte så mycket vilket jag ångrar i dag. Jag blev besviken på hela utställningen i alla fall, när utställningarna blir så där stora så blir dom inte så personliga och alla människor känns så viktiga, som jag skrev innan helgen "alla perfekta människor med sina perfekta hundar" . Nu var ju inte jag och J så mycket vid "vårt gäng" vid chihuhua ringarna så vi kanske får skylla oss själva som uppfattade det så men det känns iaf som att det är en annan anda vid mindre utställningar, där det är mer gemenskap och trevligare. Som jag skrev innan så alla tittar snett på mig för att jag har rullatorn och sedan en konstrande hund och jag hade rätt.

Jag tog min kraft och min tävlingsmänniska väktes i mig på utställningen så rullatorn fick stå utanför ringen och jag gick in själv med Edith Piaff. Det gick faktiskt bra., det handlar ju inte om så många steg.

I går var jag så arg på min kropp så jag tvingade ut den på inte bara en runda utan rullatorn utan två, i dag känner jag mig helt mörbultad någongång måste jag ställa den åt sidan och våga gå utomhus och lita på min kropp även där, så det gjorde jag i går, det var vingligt och jobbigt men nu ska jag fortsätta träna på det.

i dag ska jag försöka ha en halv vilodag tänkte jag. i eftermiddag blir det hårdträning igen.

1 kommentar:

Malin sa...

Tråkigt att det inte gick bra men kul ändå att du klarade av att visa henne själv, starkt jobbat!