torsdag 18 mars 2010

Paniken och nervositeten har kommit

I dag har Edith Piaff fått sitt 1 års vaccination hos veterinären och jag blev genast grymt nervös inför lördagen! För det första så väger Edith Piaff 150 gram för mycket. Hon blev en liten tjockis hos "farmor", hon är grymt bortskämd därborta så nu måste jag säga ifrån med hårdhanskarna.
hursom när hon står där på vågen och jag ser resultatet 2,7 kilo så får jag panik, tänk om den österikiska domaren på lördag säger att hon är för tjock? Tänk om hon får en 2a pga att hon är för tjock! Det är ju ingen annan domare som på pekat eller tyckt att hon kunde vara tunnare i hullet men i alla fall, paniken kryper på. Sedan ska hon då stå på veterinärbordet som har samma underlag som domarbordet och vad gör hunden? jo hon vägrar att stå på bordet och jag ser framför mig hur domaren på lördag kommer att visa ut henne direkt!

Jaha sen går vi då hem från veterinären och jag kom genast att tänka på att domaren och alla andra kommer att döma mig också. Mitt jädrans kortison hull och kortisonansikte! Tänk om det bara kunde försvinna under en dag! Det kommer ju att försvinna så småning om och det har ju genast börjat lägga sig men usch jag skämms ju för att möta människor! tänk er själva, storlek extra small i byxor (damstorlek 34) och small i tröjor (damstorlek 36) och på detta en svullen mage som ser ut som en graviditetsmage och ett ansikte som ser ut som ja inte vet jag, ET eller vad den där utomjordingen heter, vågar nästan inte lägga upp bilder på bloggen sen över det färdiga resultatet i håret när Jessica, Sophie och Caroline har pysslat om mig klart.

Inga kommentarer: