tisdag 6 maj 2008

djursjukhuset



Jag är så trött på Hund människors åsikter. Jag brukar blåsa av och stänga öronen när hundmänniskorna börjar, om det inte är jag som bett mina närmaste hundvänner om en åsikt, för då lyssnar jag febrilt, det samma med veterinären, oftast. 

Jag lämnade Elvis till samma veterinär som sist, han som inte tycker om mig. Återigen fick vi en dispyt om maten. Veterinären är emot att jag ger 15 % människomat eller sås blandat med vanligt torrfoder trots att Elvis är underviktig och gått ner 250 gram sedan förra månaden då Veterinären träffade honom sist. Denna veterinär är chefsveterinär på sjukhuset och det är hans anställda som skrivit in i journalen och gett oss råd om hur vi ska få Elvis att vilja äta mat. 

När vi sedan började prata om det egentliga ärendet så började Veterinären ifrågasätta.  Något han aldrig skulle gjort om det var min häst jag skulle kastrera eller katten... 

Jag vet inte om det är Djursjukhusets uppgift att se till att man inte gör något man ångrar. Men när de redan frågat en gång och man haft ett långt samtal över telefon där man tillsammans med veterinär på samma djursjukhus kom fram till att en kastrering är det bästa då tycker jag att veterinären på plats bara ska ge positiva ord och lugnade ord. Just för att många ägare tycker att det är jobbigt att 1) lämna hunden , 2 ) tycker det är jobbigt att hunden ska sövas då man inte vet om han vaknar upp igen. Då vill man bara höra lugnande ord och inte ha dispyter och massa utfrågningar som man redan innan fått på telefonen. Det sista man vill är att gå hem utan hund och känna sig som en total värdelös idiot. 





 

Inga kommentarer: