onsdag 21 maj 2008

MorgonPromenad och morgonsim


Mellan 6.30 och 7.45 var jag och Elvis ute på en härlig morgonpromenad. Som vanligt hämtade vi upp våran trevliga Tibetanska Spaniel kompis och hans husse. 

En underbar morgon, Solen lyser varmt. Varje morgon runt 6.30  träffas vi och går en långrunda, under denna tiden på dagen är staden ganska lugn, även om man ser folk stressa iväg till sina jobb. 

När jag gick där med min medelålders vän och våra två 3 åriga hundpojkar upptäckte jag att det bara är jag som är under 30, av alla hundmänniskor vi möter och vad jag ville säga med det har minnet förträngt. 

Nu ska jag till simhallen, troligen är det bara jag som är där som är under 60..Som det brukar vara på morgnarna. Undra just hur många Rullatorer det är där? Det brukar vara damernas och mitt samtalsämne, vilken rullator som är bäst... min silvriga rullator börjar bli sliten nu och jag måste ha en ny... men undra just vilken jag ska ta? Kanske kan jag få några tips idag? 


Inga kommentarer: