lördag 10 maj 2008

Vit Päls




I kväll ska vi på releaseparty! Våra goda grannar spelar på Jeriko i kväll med gruppen VIT PÄLS. 

Dem spelar visst något som heter Indie/pop musik med lite mindre indie och för kvällen lite afrikanska inslag bestående av en afrikansk trumma. 

Hursom nu har jag suttit och googlat lite på indiemusik för att få en uppfattning om vad det är för musik. Utestället Jeriko är även det helt nytt för mig och efter lite efterforskningar är det lite mer avslappnad stil man kör och så långt i från Lilla torg man kan komma, dvs jag måste leta på ett par Jeans som är lite mer avslappnade och ta en rutig skjorta på mig...någon sa att personerna som går på Jeriko är "Ellos-bratts" som aldrig skulle sätta sin fot på Lilla Torg eller Stureplan, hm då är det nog inget ställe för mig men kanske för rullatorn? 

Om ni vill lyssna på Vit Päls så gör det här , ganska skön musik eller vad säger ni? 

Ser fram emot spelningen och jag hoppas för deras skull att det kommer många vilket det troligen gör då de verkar vara ett populärt band.  

Inga kommentarer: