onsdag 28 maj 2008

Klass 4B tipsar om miljön

Jag var på Möllevångstorget och handlade grönsaker 
och där stod dom 5 små söta barn från klass 4b på Möllevångsskolan. 

Dem ville informera om hur man som privatperson kunde förbättra miljön. 
Jag fick skriva under ett papper på att jag lovar att göra 5 av de 10 tipsen som stod på ett papper. och sedan skulle jag lova att informera andra om hur vi tillsammans kan förbättra miljön. Så här kommer de 10 tipsen från klass 4B. 

1) Stäng av elektroniska apparater ordentligt, låt ej stå på standby läge! 

2) Gå, cykla och åk buss istället för att köra bil!

3) Köp inte saker i onödan och laga trasiga saker!

4) Släng inte mat, frys in resterna! 

5) Panta mera! 

6) Ta tåget istället för flyget!

7) Sänk temperaturen inomhus!

8) Sortera dina sopor!

9) Håll rent och skräpa inte ner!  (utomhus alltså) 

10) Sprid dessa råd till andra människor! 

Så klass 4b. Nu har jag uppfyllt punkt 10. Informerat andra. 


Inga kommentarer: