måndag 19 maj 2008

Så va sagan slut..

Snipp snapp snut så var sagan slut, nåja bara för denna gången. Den 1 september kör vi igång igen. Men för den sakens skull så kunde man inte sluta undra, både jag och Elsa frågade oss varandra:

- vad ska man göra nu då? 

Jag hoppas bara att alla mina pensionärer mår bra under sommaren så jag får träffa dom allihopa igen. Blotta tanken över att de skulle hända dom något skrämmer mig.  

Bengt som är 90, eller 89 (för han har inte fyllt 90 ännu och då är man bara 89 år) ska rehabilitera sig, från sin höftoperation, hela sommaren, så han orkar springa efter flickor ett bra tag till, och sedan ska han berätta roliga historier för alla han träffar. Inger och Gustav ska fira 80 års kalas i sommar, Calle, 85,  ska ska sjunga kärleksvisor från 40 talet och Bertil, 91,  ska bara njuta av livet. Marianne, 87,  ska mata småbarn och volentära på sjukhuset.  Ing-britt, 81,  ska umgås med sina barnbarn och barnbarns barn. 

Kvar blir jag och Elsa, Elsa är 89, snart 90 år ung, jag 28 år gammal, ingen av oss vet vad vi ska göra. 

Jag tror aldrig förr jag har träffat så livs glada människor, pigga pensionärer och otroligt roliga. Även om det känns motigt att åka iväg ibland  så blir man genast piggare när man träffar dessa människor, man blir så glad och vill inte att dagen ska ta slut.  

Bengt drog en fräckis idag innan jag åkte hem. Den är nog roligare när han berättar men jag skriver ner den i alla fall. 

Det var en mjölkpiga som en varm sommardag satt och mjölka kon. Kon står och viftar med svansen och får ganska snart in en rejäl smäll på pigans huvud. Pigan ramlar omkull och svimmar av. När hon vaknar är hon fortfarande lite yr, hon tittar upp och har spenarna ovanför munnen: 

- Men killar, bara en i taget har jag sagt. 


Inga kommentarer: