söndag 4 maj 2008

Sömnlös i Malmö

Jag känner mig som en levande zombi som går omkring, energin jag behöver för att orka sitta eller gå, går på sitt sista reservbatteri. Jag skulle behöva sova. Att sedan pollenallergin är inne i sin högsäsong gör ju inte saken bättre. 

Jag behöver energi, jag behöver sova, jag behöver slappna av. 

Det var på valborgsmässoafton som jag vaknade utvilad sist och det var i Tisdags jag kunde slappna av sist. 

Det är inga problem med att somna, men att vakna varje, till varannan timme av panikkänslor är desto mindre roligt. Funderingarna som " Vad ska jag mötas av för hyss idag?" " Gör jag rätt som kastrerar?" "Har Elvis kissat inne?, "Har Elvis kissat på sig?" "Har jag spänt åt blöjan för hårt, så Elvis inte kan andas?"  

Eller vid varje vaken timme följa varenda steg Elvis tar och hela tiden vara beredd på att han kan kissa, "vad tänker han göra nu, varför går han in i sovrummet, vad ska han göra i köket?"

Jag har fått tips om att stänga in Elvis i en bur på nätterna, men det vill jag inte göra, däremot har jag spärrat av vardagsrummet, han måste få sova där han vill. Jag kan inte ha honom i en bur och ska man dessutom tro på vad som står under de nya lagarna på Jordbruksverket, ja då är det olagligt att ha hunden instängd i en bur, om det inte är speciella omständigheter som transport, jakt, tävling eller utställning, och vad löser det problemet med att han skvätter på dagarna? Att ha honom instängd i en bur så fort vi är inomhus, det är INTE ens att tänka på. . 

Kanske kan jag sova och slappna av en stund i solen i dag, vad vet jag.. jag vill bara sova om nätterna och inte springa runt och oroa mig att han inte andas p g a blöjan eller känna sådan ångest som jag gör, eller slappna av om dagarna och inte hela tiden undra "vad komma skall"...


Inga kommentarer: