torsdag 22 maj 2008

Soliga torsdag


Under dagen var vi ute på baksidan, jag satt fast klistrad i solen med Magdalena Graaf´s bok 
"Det ska bli ett sant nöje att döda dig" .  Boken är gripande, oerhört gripande. Något mera vill jag inte säga.  Jag kan inte finna några ord, Det är lite terapi. Trodde det skulle dra upp något gammalt men det har det inte gjort på det sättets som troddes. Man känner slagen som beskrivs i boken, man grinar när man känner huvudet slås mot sängkanten, när det kommer knytnäves slag i magen och ryggen och man är hela tiden rädd om barnet som Magdalena har i magen och som sedan föds in i denna ondska. Ska han slå barnet också?  När jag läst kapitel 5 tog jag en paus, jag får läsa resten i morgon. Magdalena har ju fått ett lyckligt slut i a f så med den vetskapen kan man lägga boken åt sidan för några timmar. 

Kvällsmaten blev Pannkaka, alltså det blev pannkaka med sylt till mat. Ingen gör Godare pannkakor än Mr M. På bilden är Elvis vid bordet, han får inte sitta så här egentligen men vem kan motstå den där söta blicken? Hämtade kameran och sen fick han gå ner. 


1 kommentar:

Anonym sa...

Boken är superbra, den griper verkligen tag i en och man hade svårt att släppa taget om den