söndag 18 maj 2008

Lika par leka bäst

När man åker det tradiga tåget mellan Malmö C och Skurup station så har man åtminstone en härlig utsikt. På bilden är Svedala. 

Som jag skrev i ett tidigare inlägg åkte denne 28 åriga klimakteriekärring till Skurup. Med sig tog hon Elvis och Mr M. I går kväll blev det en trevlig vuxenfest hos en vän. Middag och spel. lika par leka bäst, vi vann

Jag vet inte om jag ska se det som en fördel eller nackdel att vinna Lika Par leka bäst. Men en vinst är alltid en vinst, vilket är en merit.  Fast vi fick ganska lätta frågor, som "anser du att din partner är mer intresserad av politik än du?" " vem av er har högst telefonräkning?" , " har din partner någon gång haft minnesluckor efter en festkväll?" Och kanske var det tur att vi inte fick frågor som : "vad heter din partner i andra namn, i vilket stjärntecken är din partner född eller vad heter din partners mammas systers ingifta kusinbror". 

Vi svarade dock fel på en fråga, vilken var: "vad tänker din partner på när den hör ordet bröllop?".  Det var Mr M som skulle gissa vad jag tänkte... ganska svårt men men vi vann i alla fall! 

Nu är det söndag och ska snart ta en promenix i kvälls solen med lilla Elvispelvis. Undra just hur han och jag skulle klara oss i Lika par leka bäst

Inga kommentarer: