torsdag 15 maj 2008

Hund vs Barn 3

Jag återkommer nu till min ständiga jämförelse mellan MänniskoBarn och hundar. Denna gången tänkte jag göra en liten rolig jämförelse mellan "barnägare" (småbarnsföräldrar/barn och ungdomsföräldrar) och hundägare", för visst finns det många likheter och kommer någon av er på något mera så skriv gärna :D 

barnföräldrar tycker oftast : mina barn, deras ungar. 
Hundägare: mina hundar, deras byrackor. 

barnföräldrar stör sig på att andras ungar skräpar ner. 
hundägare stör sig på att andra hundar hårar och skitar ner. 

barnföräldrar stör sig på att andras ungar skriker i affärer och på restauranger
hundägare stör sig på att andras hundar skäller. 

barnföräldrar vill gärna lägga sig i hur de andra barnföräldrarna ska sköta sina ungar
hundägare tror alltid att de vet allt bäst och hävdar därför att alla andra hundägare uppfostrar fel. 

barnföräldrar hävdar alltid att deras barn är små änglar och aldrig skulle göra något elakt. 
hundägare hävdar alltid att deras hundar är så snälla så de låter dom springa lösa och springa fram till andra hundar som går i koppel, för deras hundar skulle aldrig göra något elakt. 

barnföräldrar tycker alltid att deras barn är sötast och finast 
hundägare tycker alltid att de själva har den snyggaste hunden. 



Inga kommentarer: