söndag 25 maj 2008

jag har hittat felet

Nu vet jag vad felet är1 Sverige måste byta namn.  Det måste vara det svenska namnet det är fel på när det gäller röstningen i Eurovision song contest. Inga länder kan ju uttala Sweeden och därför får vi inga poäng och sedan blandas Sweeden ihop med Switzerland vilket resulterar i att dem får alla våra poäng, så måste det vara. 

Tror jag ska skriva en protestlisa, ett upprop om att vi måste byta namn annars får vi inga röster. Det handlar om vinna eller försvinna, namnbytes upprop nästa! 

Eller ska man kanske bara förbjuda grannländer att rösta på varandra? grannländer som i "riktiga livet" är fiender men alltid vänner när det gäller denna tävling? Det är ganska orättvist att vissa länder har 750 grannar medans Sverige bara har 4 och inte ens dem verkar så förtjusta i Sverige, i år var det bara Danmark. 

Men jag var ganska nära i min gissning så lite lycka. Jag trodde Sverige skulle hamna på plats 21 och slutade på plats 21 om jag inte läste helt galet.  

Men en sak är då säker, den där miljonen som bekostade en Promotion turné av Charlotte Perrelli var då bortkastade pengar.  

Inga kommentarer: