onsdag 21 maj 2008

Slapp undan fylletestet


När jag gick en hundpromenad var det massa poliser utanför. (Kortet är dock taget från köket.)
Jag vinglade till lite med rullatorn, samtliga poliser tittade på mig så jag var tvungen att fråga :

- Måste jag göra ett Fylletest nu eller är det okey att köra vingligt med Rullatorn *hihihi* 

till svar får jag: 

polisman nr 1: - hm den största frågan är snarare hur vi skulle bötfälla ett rullatorfylleri *hohohoho* 

Polisman nr 2: - har du körkort på den där? 

Jag: näh jag behövde bara avge ett "gå dåligt test" som jag klarade utan problem

Polisman nr 2: - aha okay, näh då kan vi inte ta i från dig körkortet heller, men kanske bäst att låta hunden köra rullatorn hem

Sen gick jag fnittrandes in genom dörren och kände mig som en Fjortis i en 97 årings kropp. 


Inga kommentarer: