tisdag 13 maj 2008

Rätt eller fel, vad är alternativen?



Vad är rätt och vad är fel? Ska man lyssna på andra eller ska man bara lyssna på sig själv? Om man ska lyssna på andra, hur många ska man lyssna på, för alla säger olika saker och alla vill att man ska göra som dom vill, någon lär bli besviken eller tycka man är ett svin.

Varför känner man sig hela tiden skyldig? En människa kan inte göra 7 olika saker på en fråga rätt. Det är alltid någon som tar illa vid sig eller någon som tycker att man fattat fel beslut, fast man lyssnat på "andra" experter.

Kommer lösningen bli bra? Kommer lösningen som gjorde så ont att vara nog? Eller räckte det inte? Man trodde man gjorde det bästa men dög det inte till? vad mer kan man göra?

Är det alltid en själv som blir sårad i längden? Är det alltid den som jobbat så hårt som blir sårad mest för att jobbet som ledde till resultatet inte räckte till? Hur mycket ska man offra innan de andra blir nöjda?

Det finns ingen människa eller individ i världen som kan förändras på 24 timmar, det tar tid för ett långvarigt resultat och det tar tid och man måste kämpa för att nå målet, det finns inga utvägar. Men hur många gånger måste man säga det för att få folk att förstå? Om man gjort det man trodde man måste, det visade sig att det inte dög, vad finns det då att göra? 
Vad är alternativen?

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej Erika, förlåt för att jag inte har skrivit till dig tidigare. Såg att du hade skrivit till mig om Elvis kastrering, jag gillar inte att man kastrer men är det ett måste så är de. Jag har ju själv kastrerat min katt för att ha honom inne. Hade jag haft Elvis så hade jag också kastrerat, det går ju inte att ha en hund inne som kissar/markerar. Hoppas att detta nu löser alla problem. Bara synd att det inte blir fler valpar efter honom.
Till helgen ska Lucas och jag på utställning i Hässleholm. Ska bli spännande och se hur det går. Jag har lyckats träna ner svansen på Lucas och det fungerar riktigt bra frågan är om det gör det när där är 10 andra hanar i samma ring. Men vi får se hade varit himla kul om det fungerar. Vår mål är som vanligt en 1:a så jag hoppas på det, allt annat är bonus det är så man får se det.
Ha det bra, Mvh Maria ch Lucas