fredag 23 maj 2008

Vimsiga läkaren

Vimsiga Fredagen är förhoppningsvis förbi nu och poker kvällen förbereds. 

Var hos min vimsiga familjeläkare idag. Jag skulle få en remiss och sen gå till akuta röntgen. Efter att jag tagit en hel del prover satt jag i väntrummet och väntade på remissen. Efter 30 minuter och endast 20 minuter tills jag skulle vara på den akuta röntgen så frågade jag en sköterska om hon trodde min läkare glömt bort mig.  Jodå, det hade han. Han gick på lunch utan att ge mig en remiss. Jag lydde sköterskans order och drog mig till den akuta röntgen i a f. Men ingen remiss hade kommit in dit och dessutom kunde jag inte få en tid kl 13 eftersom de stängde för dagen då. Så det var bara till att gå hem. 

Doktorn ringde mig på eftermiddagen så jag ska få remissen på måndag och röntgen på måndag istället. Fick däremot massor av mediciner för allt annat som är fel på mig *suck* 


1 kommentar:

Susjos sa...

Hejsan! Irriterande att han gått på lunch doktorn!
Hoppas du får en bra helg!
Hälsningar
Susanne