söndag 9 mars 2008

En rolig konversation


Denna flagga hängde igår utför ett fönster som bussen passerade. 
2 unga tjejer som jag tror var en 14-15 år såg flaggan och nästintill skrek ut " åh titta värsta stora Melodifestival flaggan hänger ut genom det där fönstret, wow va coolt! 

Självklart började vi äldre att småskratta, undrade just om dom skämtade eller att de allvarligt trodde detta är Melodifestival flaggan??

Efter flagg kommentaren började den ena tjejen prata om att hon går på gym, och när jag lyssnat på denna konversationen började jag fundera: Lär sig inte dagen ungdomar något i skolan idag? 

tjej 1: Jag tränar på gymmet här (sats)
tjej 2: åh jag behöver också träna nu
tjej 1: Jag betalar 500 kr i månaden tror jag det var, 2500 kr för ett år
tjej 2: oj det var lite för dyrt för mig
tjej 1: men vadå dyrt? för 500 kr i månaden får du vara där hur mycket du vill och det är ap snygga killar där
tjej 2: men gu va bra, för jag behöver verkligen träna nu, mina fötter har blivit så stora 

Jag undrade om jag hörde rätt. Ska hon träna bort sina fötter? men jo då..om du går på gym så krymper tydligen dina fötter! 





Inga kommentarer: