lördag 29 mars 2008

Införande av Icke barnskatt?

Idag var vi tvungna att gå upp tidigt, men inte blev det någon tidig 
fredags sömn för det. Elvis stora kärlek kommer på besök idag
och Mr M ska på träning. Innan dess var vi tvungna att kasta ut allt skräp som blev 
efter den nya Tv-bänken och den nya Tv:n. 

Lite över trötta som vi är så här på morgonkvisten kom vi på en 
ny politiskt linje. Låt säga att man tar bort barnbidraget, thats fine.
Men för att då främja barnafödandet så kan vi i så fall införa en så kallad 
"icke barn skatt"  för de som inte har barn. Säg att de barnlösa får en höjdskatt med en 1000-2000 kr . Om dom sedan skaffar barn så slipper dom denna skatt och då får dom det som idag motsvarar barnbidraget. På detta sättet skulle ju alla slippa att vara barnbidrags tagare :P 

Märk väl att detta är lördags-morgon flum. Som sagt vi är helt över trötta.
Men kanske kan det vara något för politikerna att tänka på när de sedan 
ser att barnafödandet i Sverige minskar. 

Något annat och som är mer seriöst som jag tänkt på en längre tid, 
det är att återinföra Hundskatten i Sverige.  Men det återkommer jag till.

Om jag hade en soffa i vardagsrummet nu skulle jag lägga mig framför Tv:n 
och koppla av. Men soffan har fortfarande inte kommit *snyft* 


Inga kommentarer: