söndag 23 mars 2008

Fönstertittare

Jag har hittat min nya hobby! 
Jag har blivit en fönstertittare.
Det är ganska roligt att sitta och titta ut genom fönstret.
När man bor så centralt som vi bor och har en sådan stor gata
utanför fönstret i en sådan stor stad som vi bor i, ja då händer det grejor. 

Just nu står det en röd bil parkerad utanför 64:an. Honda civic tror jag det är.
Familjen har hämtat pizza, gubben la pizzorna i baksätet. Tanten i bilen och 
Gubben som ställer in pizzorna i bilen står och pratar med varandra. 
Mr M och jag har en gissningslek på vad dom säger. Mr M tror att tanten i bilen 
säger till gubben att inte ställa pizzorna i baksätet. Men nu går gubben iväg, 
han kanske ska till kiosken och köpa läsk? Fast han går vidare till lilla Konsum..hmm. 
Måste kolla vad han kommer tillbaka med. Vad finns på lilla Konsum som inte finns i stora 
kiosken? 
Nu är den nakna tjejen tillbaka i fönstret. Jag vinkar. hon vinkar tillbaka.
Men nu missade jag vad gubben kom tillbaka med från lilla Konsum. Vad han än kom tillbaka med så lade han det i bagageluckan. Kanske för att inte krossa pizzorna som troligen ligger så stabilt i baksätet vid en stadskörning. 

Gud, jag kanske måste hitta en annan hobby. Fortsätter jag så här kommer jag bli ju att idiotförklarad? och jag vill inte bli känd som fönstertittaren, samtidigt som jag inte längre vill missa allt roligt som händer på denna gatan. Folk bli påkörda, fönster krossas, pizzerior sätts i brand mm mm.  

Kvällens Mat tips: Grillade Kycklings spätt med Jordnötsås från Kina restaurangen. 





Inga kommentarer: