fredag 21 mars 2008

långfredagen blev inte så lång.

Sofflösa? Nejdå, vi har ju Elvis lilla hundsoffa i vardagsrummet. 
Vi turas om att sitta i den, i Elvis säng och på sagostenen. 
Så det finns sittplatser, annars finns ju köket om man vill äta där. 
Dock satt jag i kväll i denna lilla soffa och åt mina kvällsmackor.  
Elvis satt bredvid och jag sa:  

"Elvis sitt inte på bordet och tigg". 

Lukas med föräldrar kom hit i eftermiddag. Elvis och Lukas busade jätte mycket, 
dock inte med varandra. Lukas är tydligen för fin för att busa med Elvis *skrattar*.
Elvis gav verkligen 110% i försöken till att få Lukas att busa med honom, men han ville bara busa med bollen och gossedjuren.  

Förresten. Jag har ingen riktig påskkänsla. 
Det känns fel att påsken är förre våffeldagen och det känns
jätte fel att jag inte fyller år på påskhelgen i år. 
Undra om jag får något påskägg i a f? 

Glöm inte bort dagens fråga som ni hittar i föregående inlägg. 

Kvällens Mattips: 2 rostade smörgåsar med räkost  och ett glas oboy. 


2 kommentarer:

Sara sa...

Vi önkskar dig också en riktigt härlig Påsk. Hoppas Du får ett påskägg:-)Igår låg Agnes & gosade med "vovven" hon fick av dig hur länge som helst- hon gillar den!Kramar från Agnes, Tony & Sara

Anonym sa...

Sicket fint påskris! Lyser verkligen upp i denna vintriga påsktid.. Skall ladda påskäggen och sätta på värmen så ni känner er varmt välkomna på påskafton !