måndag 31 mars 2008

Förberedelse och nervositet

Elvis är nybadad, fönad och borstad och han går nu på fasta.
Elvis kan med andra ord inte förbereda sig bättre för en heldag på Djursjukhuset i morgon.
Att mamma Ika inte vet hur hon ska sova i natt och klara av att lämna kvar honom
på djursjukhuset,  ja det verkar han inte bry sig om just nu. Det enda som existerar i huvudet verkar vara Tv tittande. Jag tror även att Elvis är helt ovetande om att han ska sövas på Djursjukhuset i morgon.  
Hur ska jag kunna lämna kvar min prins där? Hur ska jag klara av att han ska sövas? 
Det finns alltid en risk med narkos, både för människor och djur. Tänk om veterinären kommer ut i väntrummet i morgon och säger : Tyvärr Elvis klarade inte av narkosen! Min första tanke kommer vara att det är ett stort aprilskämt. 

 

Inga kommentarer: